Installatie van een op maat gebouwde Mixtuur Positief III.
het orgel werd voorzien van stijlvolle houten trekregisters die voor de blinde organist een gemakkelijke registratie toelaten. De organist kan zelf bepalen welk register aan welke registertrekker wordt toegewezen, en dit voor elke sampleset afzonderlijk. Daarom werden de registertrekkers ook niet gelabeld.
Omdat de organist vooral barokke literatuur speelt, werd als voornaamste sampleset gekozen voor de schitterende Silbermann van Arlesheim. Daarnaast werden op dit orgel ook 9 andere samplesets geïnstalleerd. Dit is trouwens het geval voor elk nieuw Mixtuur-orgel. Zo is er bijvoorbeeld het sublieme orgel uit de kerk te Gapinge (Zuid-Nederland), een vereenvoudiging van het majestueuze Marcussen-orgel van Rotterdam, een oud Italiaans orgel, een kistorgel, een clavecimbel, en nog zoveel meer.
Opvallend is ook de bijzondere plaatsing van de voetpistons. Ook dit is bewust zo door de organist gekozen, met het oog op maximale bereikbaarheid, en de minste kans op vergissingen tijdens het registreren.
Er werd gekozen voor touchscreens die discreet achter de lessenaar verdwijnen. De organist gebruikt die in principe niet, maar zo blijft het orgel ook voor een ziende organist gemakkelijk bespeelbaar.
Heel veel tijd werd geïnvesteerd aan het toewijzen van de registers aan de registertrekkers, want dat bepaalt natuurlijk het gebruiksgemak voor de organist. Niet minder inspanning werd tenslotte gedaan om het orgel volledig te intoneren; Sampleset per sampleset, register per register, noot voor noot werd afgeregeld zodat het orgel optimaal klinkt in deze stijlvolle woonkamer van dit mooie herenhuis in Armentières.